Gerooid

In 1982 had mijn vriend wiens kraakacties hadden geleid tot de oprichting van onze amateurtuindersvereniging, geen tijd om met zijn kersverse tuin aan de slag te gaan. Daarom mocht ik mijn eerste tuindersschreden op de zwarte net gefreesde grond gaan zetten. Op één voorwaarde: dat ik voor hem een paar wietplanten neerzette. Het jaar daarvoor waren op de toen nog kraakgrond al zijn planten gerooid door de politie en hij wilde erg graag weer eens eigen wiet kunnen roken. Dat wil hij nog tot op de dag van vandaag, maar gisteren zijn net als in 1981 alle planten door de politie gerooid.
Schade zo’n 2500 euro zegt mijn vriend. Dat is het bedrag dat hij dit jaar denkt uit te gaan geven aan commerciële wiet. Die wiet is veel sterker dan zijn eigen wiet. Hij doet niet aan veredelen, laat elk jaar de planten wild opkomen uit eigen zaad. Af en toe zaait hij een paar planten van nieuwe soorten zodat inmiddels in al die jaren een unieke soort is ontstaan. Het THC-gehalte daarvan is zo laag dat hij het vaak gekscherend ‘mijn methadon’ noemt.
Ik ben geen voorstander van blowen*) maar toch vind ik het heel erg dat mensen niet hun eigen planten kunnen telen.
Die eko-planten zijn niet alleen minder schadelijk voor de gebruikers dan de commerciële wiet waarvan het THC-gehalte nog immer lijkt te stijgen, ze hebben ook een belangrijke functie in tuinen.
In mijn eerste tuindersjaar ontdekte ik o.a. dat ik aura’s van planten kon zien. Prachtig om te zien al die verschillende kleuren rond al die verschillende planten. Het meest bijzondere aura was te vinden rond de planten die ik voor mijn vriend op zijn tuin had gezaaid. Soms zag ik de energie van de planten om de hennep heen voor een deel worden opgenomen in het aura van de hennep. De specifieke kleur was daarna niet meer zichtbaar.
Op een dag gebeurde er iets eigenaardigs. Ik had niet gehinderd door kennis van tuinieren de Chinese kool te dicht opeen gezaaid waardoor we wekenlang sla van jonge koolplantjes hadden gegeten en uiteindelijk waren er een paar planten tot volle wasdom gekomen. Maar juist deze planten begonnen er ineens slecht uit te zien. Hun aura was ook nauwelijks meer zichtbaar. Tot… de hennep ineens de oranje kleur die ik ooit rond de Chinese kool had gezien, begon te vertonen en die energie terug gaf aan de kool. Die daarna herstelde en waarvan we uiteindelijk superlekker gegeten hebben.
Zulke acties doet de hennep vaker. Ik ben dan ook altijd, ook later op mijn eigen moestuin, een paar hennepplanten blijven verbouwen. De oogst daarvan was meteen een leuk cadeautje voor de blowers in mijn vrienden- en kennissenkring.

Je mag 3 a 5 planten op je eigen tuin hebben. Als iedereen met een tuin nou eens minstens 1 wietplant zou laten groeien, zouden we met elkaar een mooi statement kunnen maken tegen de steeds verder criminaliserende commerciële hennepteelt en.. het dubbelhartige politionele beleid dat die criminaliteit in de hand werkt…
Je tuin zou er wel bij varen…

*) artikel: Waarom zou je (niet) BLOWEN?

Geef een reactie

